Bağlantılar | Links
Web, LinkedIn, Instagram

 

Emirhan Altuner (d. 1992, İstanbul) mimar, tasarımcı ve film yapımcısı. İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nde lisans eğitimini (2016) tamamladı. Bu süreçte çeşitli Mimari Tasarım stüdyoları ile Temel Tasarım derslerinde öğrenci asistan olarak görev aldı. Aynı üniversitedeki Mimari Tasarım yüksek lisans programını (2020) film, tiyatro, sergi gibi kurgusal mekânların fiziksel ve kavramsal üretimi yanında scenography’e odaklanan “Aurama: Kurgu-Mekânda Bir Çeşit Görme Asistanı” adlı teziyle tamamladı. Film ve film mekânı üretimi, iki ve üç boyutlu mekânsal temsiller ve görme biçimleri üzerine araştırmalarına devam ediyor.

2016’dan bu yana kültür kurumu Salt’ın sergi tasarımı ve prodüksiyonlarından sorumlu. Şu ana kadar Salt Galata ve Salt Beyoğlu yapılarında mekân tasarımı, grafik tasarım, prodüksiyon ve kurulumlarını tamamladığı hem arşiv hem güncel sanat odaklı yaklaşık elli sergide scenography üzerine düşünme fırsatı buldu. Bu süreçte birlikte çalıştığı farklı disiplinlerden birçok kişi ve kurum, interdisipliner tasarım anlayışını besledi. Ayrıca 39. EVA Uluslararası Bienali’nde (İrlanda, 2021) olduğu gibi çeşitli organizasyonlarda bağımsız tasarımcı olarak yer alıyor. Her sergide yeni bir atmosferik ve grafik temsil üretme arayışında.

Mekân tasarımı haricinde bunu besleyecek farklı mecralara da ilgi duyan Altuner, kısa film, sahne tasarımı, sergi grafik kimliği, web sayfası, afiş ve kitap tasarımları ile illüstrasyon gibi çeşitli üretimlerine devam ediyor. 2016’da mimar Meriç Arslanoğlu ile ürettiği kısa film Cycle yurtiçi ve yurtdışı çeşitli festivallerde gösterime girdi. Bireysel ve ekip olarak çeşitli mimarlık ve grafik tasarım yarışmalarında ödüller aldı.

Emirhan Altuner (b. 1992, Istanbul) is an architect, designer, and filmmaker. He holds a Bachelor of Architecture (B.Arch) degree from Istanbul Technical University (2016). During his undergraduate studies, he actively participated as a student assistant in numerous Architectural Design studios and Basic Design courses. Furthering his education, he completed a Master of Science (M.Arch) in 2020 as part of the Architectural Design Graduate Program. His thesis, titled "Aurama: A Kind of Optic Assistant in the Fiction-Space," delved into the physical and conceptual production of fictive spaces as film, theater, exhibition, and also scenography through theoretical and cinematographic readings. Emirhan's research journey continues to focus on film and film-space production, as well as two and three-dimensional representations and the ways of seeing.

Since 2016, he has been actively engaged as a spatial designer and production manager at the cultural institution Salt. His role has involved conceptualizing and creating scenography for approximately fifty exhibitions, spanning both archival and contemporary art, at Salt Galata and Salt Beyoğlu. Embracing a holistic approach, he has been responsible for spatial and graphic design, production, and installations. Through collaborations with diverse individuals and institutions across various disciplines, Emirhan has fostered an interdisciplinary design approach, enriching his creative perspective. Concurrently, he pursues independent spatial design projects, such as his work on the 39th EVA International Biennial (Ireland, 2021), constantly seeking to reimagine atmospheric and graphic representations in each exhibition.

Beyond spatial design, he is deeply intrigued by diverse channels that contribute to his creative vision, including film production, stage design, exhibition identity design, web page, poster and book designs, and illustration. Notably, his short film Cycle, co-directed with architect Meriç Arslanoğlu, was screened at various domestic and international festivals in 2016. He also received awards in various architecture and design competitions, both individually and as part of a team.

Başka Kayda Rastlanmadı
No Further Records

İşveren | Client Salt
Proje Türü
| Project Type Sergi Tasarımı | Exhibition Design
Tamamlanma Yılı | Date Completed 2023
Araştırma ve Program
| Research and Program Bülent Tanju, Cansu Yapıcı, Gülce Özkara, Masum Yıldız 
Tasarım ve Prodüksiyon
| Design and Production Emirhan Altuner
İllüstrasyon
| Illustration Cem Dinlenmiş
Proje Ekibi
| Project Team Ahmet Öztürk, Gül İçel, Mehtep Kuru, Sinem Gülmez
Editörlük
| Translation Erman Ata Uncu, Ezgi Yurteri
Çeviri
| Translation Merve Ünsal
Fotoğraf
| Photography Mustafa Hazneci

Yaklaşık 40.000 belge arasından yapılan seçkinin bir temsili olan Başka Kayda Rastlanmadı: Reşad Ekrem Koçu ve İstanbul Ansiklopedisi Arşivi, beş yıllık dijitalleştirme süreçlerinin ardından Salt Galata’da sunuldu. Koçu’nun hayatında yayına alamadığı ancak detaylı not ve görselleriyle geride bıraktığı G ve Z harfleri arasındaki binlerce belge, yapının dört katına yayılır. Arşivin tasnifi imkânsız karmaşık içeriği, Salt Galata’nın farklı perspektiflere imkân veren ancak sergiye uygun inşa edilmemiş boşluklarında yerini bulur. Sadece Galata çevresine odaklanan maddeler dahi yapıyı kuşatabilirken, ziyaretçinin pencerelerden dışarı baktığı her an, ansiklopedi karakterlerinin İstanbul’u şimdiyle süperpoze olur. Her aşaması kağıt üzerinde inşa edilen maddelerin kopyaları, yine kağıt aracılığıyla serginin karakteristik tasarım unsurlarına dönüşür; kavisli paftalar yapıda yumuşak ve dairesel formları oluştururken yazarının bitmeyen uğraşına da gönderme yapar. Yapay ve doğal ışığın filtrelenmesiyle serginin her bölümü kendine has atmosferine kavuşmuş olur.

No Further Records: Reşad Ekrem Koçu and the Istanbul Encyclopedia Archive, a selection made from approximately 40,000 documents, were presented at Salt Galata after five years of digitization processes. Thousands of documents, spanning letters G to Z, which Koçu couldn't publish during his lifetime but left behind with detailed notes and visuals, are displayed across four floors of the building. The archive's intricate content, impossible to classify, finds its place within the volumes of Salt Galata. These spaces allowed for different perspectives but were not originally designed for exhibitions. While articles that focus solely on the surroundings of Galata can encircle the building, every time a visitor looks out of the windows, Istanbul described in the articles becomes superimposed with the present moment. Copies of articles constructed on paper at each stage, transform into distinctive design elements within the exhibition. While the curved paper sheets create soft and circular forms within the structure, the design also embodies the author's endless efforts. By filtering artificial and natural light, each section of the exhibition acquires its distinct atmosphere.

Sergi Objesi | Exhibition Object

Başka Kayda Rastlanmadı 

24 Mayıs – 29 Ekim 2023, Salt Galata

Reşad Ekrem Koçu’nun hayatını adadığı İstanbul Ansiklopedisi’nde Galata ve çevresinin enteresan kentlileri ile kentin dokusu ve büyük dönüşümü sıklıkta yazılır. Tüm bu kargaşanın merkezindeki Salt Galata, konumuyla başka hiç bir sergide olamayan bir altlık sunar.

Yapının farklı perspektiflere imkân veren boşluklu yapısı, doğru açıdan bakıldığında serginin karakteristik unsurları olan kıvrımlı paftalar ve atmosferik ışıkların bir arada görünmesine yardımcı olur.

No Further Records

May 24 – October 29, 2023, Salt Galata

In the Istanbul Encyclopedia, to which Reşad Ekrem Koçu devoted his life, the interesting citizens of Galata and its surroundings, the texture of the city and its great transformation are frequently written about. Salt Galata, at the center of all this turmoil, offers a backdrop that no other exhibition can offer with its location. 

The voided structure of the building, which allows different perspectives, helps the curved sheets and atmospheric lights, which are the characteristic elements of the exhibition, to appear together when viewed from the right angle.